ANI îl declară incompatibil pe Adrian Ştef, acesta contestă decizia Reviewed by CD on . Agenția Națională de Integritate a constatat existența stării de incompatibilitate în cazul lui Ştef Mihai Adrian, președintele Consiliului Județean Satu Mare ( Agenția Națională de Integritate a constatat existența stării de incompatibilitate în cazul lui Ştef Mihai Adrian, președintele Consiliului Județean Satu Mare ( Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»ANI îl declară incompatibil pe Adrian Ştef, acesta contestă decizia

ANI îl declară incompatibil pe Adrian Ştef, acesta contestă decizia

ANI îl declară incompatibil pe Adrian Ştef, acesta contestă decizia

Agenția Națională de Integritate a constatat existența stării de incompatibilitate în cazul lui Ştef Mihai Adrian, președintele Consiliului Județean Satu Mare (mandatul 2012 – 2016) și fost vicepreședinte al Consiliului Județean Satu Mare (mandatul 2008 – 2012), ca urmare a deținerii simultate de funcții și calități.

În perioada exercitării mandatului de vicepreședinte al Consiliului Județean Satu Mare, Ştef Mihai Adrian a deținut și funcția de administrator al S.C. STEF & CO S.R.L. (21 iunie 2008 – 21 aprilie 2009) și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul STEF MIHAI ADRIAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ (21 iunie 2008 – 18 iunie 2012).
De asemenea, în perioada exercitării mandatului de președinte al Consiliului Județean Satu Mare, Ştef Mihai Adrian a deținut, simultan atât funcția de președinte, cât și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul STEF MIHAI ADRIAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ (în perioada 18 iunie 2012 – 30 mai 2013).
Astfel, Ştef Mihai Adrian a încălcat dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d și g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „[…] Funcţia de […] preşedinte și vicepreședinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu […] funcția de […] administrator […] la societățile comerciale […] calitatea de comerciant persoană fizică”.
Persoana evaluată a fost informată despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistată sau reprezentată de un avocat şi de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoana evaluată a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere în exercitarea dreptului la apărare.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.
Adrian Ștef: Acuzațiile Agenției Naționale de Integritate sunt nefondate
Agenția Națională de Integritate a transmis în cursul zilei de astăzi, 21 martie, un comunicat de presă în care sunt declarat incompatibil ca urmare a deținerii simultate de funcții și calități, însă acuzațiile sunt nefondate.
Acuzațiile Agenției Naționale de Integritate prezentate azi pe site-ul de Internet al instituției, referitoare la faptul că în perioada exercitării mandatului de vicepreședinte al Consiliului Județean Satu Mare aș fi deținut și funcția de administrator al S.C. ȘTEF & CO S.R.L. între 21 iunie 2008 și 21 aprilie 2009 sunt nefondate, deoarece am renunțat la calitatea de administrator al S.C. ȘTEF & CO S.R.L. la data de 03.03.2008, anterior începerii mandatului, aspect certificat de Hotărârea AGA a S.C. ȘTEF & CO S.R.L. prin care a fost confirmată renunțarea la calitatea de administrator, dar și de soluția dispusă în dosarul numărul 5208/296/2011 de pe rolul Judecătoriei Satu Mare prin care s-a dispus în baza „art. 278 ind.1 al.8 lit.a C.pr.pen. respingerea ca nefondată a plângerii formulate de petenta AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE , cu sediul în Bucureşti, B-dul Lascăr Catargiu, nr.15, sector 1 împotriva Rezoluţiei din data de 11.05.2011 a Procurorului General al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea, dată în dosar nr.343/ll.2/2011 al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea prin care s-a respins plângerea împotriva Rezoluţiei din data de 14.04.2011 a Parchetului de pe lângă Tribunalul Satu Mare dată în dosar nr.256/P/2011, prin care s-a dispus neînceperea urmăririi penale faţă de intimatul ŞTEF MIHAI ADRIAN, domiciliat în Satu Mare, str. B.P. Haşdeu, nr.13, jud. Satu Mare”.
Precizez ca sesizarea ANI adresată Parchetului, din dosarul mai sus precizat, a avut același obiect și anume că în perioada exercitării mandatului de vicepreședinte al Consiliului Județean Satu Mare aș fi deținut și funcția de administrator al S.C. ȘTEF & CO S.R.L. între 21 iunie 2008 și 21 aprilie 2009.
Cu privire la cea de-a doua acuzație formulată de ANI, legată de faptul ca în perioada exercitării mandatului de președinte al Consiliului Județean Satu Mare as fi deținut, simultan, atât funcția de președinte, cât și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul ȘTEF MIHAI ADRIAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ, în perioada 18 iunie 2012 – 30 mai 2013, doresc să precizez urmatoarele:
Am derulat activități în calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul ȘTEF MIHAI ADRIAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ, conform autorizaţiei F30/116/2007, doar în anul 2007. În anul 2008 nu au existat activităţi derulate conform autorizaţiei mai sus precizate.
În anul 2009 am făcut demersuri şi am suspendat activitatea de PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ – conform autorizaţiei F30/116/2007. Suspendarea a fost efectivă până în anul 2012 inclusiv.
Ulterior, în anul 2013, conform Rezoluției nr. 4498/30.05.2013 a ORC Satu Mare, s-a dispus radierea PFA Ștef Mihai Adrian conform autorizaţiei F30/116/2007. Aceste aspecte au fost certificate de către Direcţia Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca, respectiv Administraţiei Județene a Finanțelor Publice Satu Mare printr-o adresă pe care am comunicat-o către ANI.
Simpla deţinere a unei autorizaţii, suspendate, în baza căreia nu am acţionat, nefiind îndeplinite de către mine sau de către terți acte sau fapte de comerţ în baza acesteia, nu poate constitui temei de drept pentru considerarea unui caz de incompatibilitate dintre funcţia de preşedinte şi vicepreşedinte al Consiliului Judeţean şi calitatea de comerciant persoană fizică.
Pentru argumentele mai sus expuse voi contesta raportul emis de ANI în termenul legal de 15 zile de la comunicare.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus