Cardurile de sănătate sunt obligatorii din 1 Mai. Reviewed by CD on . În cadrul unei conferinţe de presă pe care au susţinut-o la sediul Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate, preşedintele-director general al acestei instituţi În cadrul unei conferinţe de presă pe care au susţinut-o la sediul Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate, preşedintele-director general al acestei instituţi Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Cardurile de sănătate sunt obligatorii din 1 Mai.

Cardurile de sănătate sunt obligatorii din 1 Mai.

Cardurile de sănătate sunt obligatorii din 1 Mai.

În cadrul unei conferinţe de presă pe care au susţinut-o la sediul Casei Judeţene a Asigurărilor de Sănătate, preşedintele-director general al acestei instituţii, Georgeta Pop, directorul responsabil cu relaţiile contractuale, Mihaela Curta, şi directorul Direcţiei de Sănătate Publică, Dan Cojoc, au prezentat stadiul pregătirilor pentru introducerea cardului de sănătate în sistem.

Potrivit declaraţiilor acestora, pentru judeţul Satu Mare au fost tipărite 229.454 asemenea carduri, un număr de 218.918 fiind distribuite prin poştă, iar restul de 10.536 vor putea fi ridicate de beneficiari direct de la CJAS. Din totalul celor distribuite în judeţul Satu Mare, până în prezent au fost activate aproximativ 10.000 carduri.
Şefii sistemului sătmărean de sănătate îi sfătuiesc pe asiguraţi să-şi activeze cardurile pe măsură ce le primesc prin poştă, pentru a nu aglomera cabinetele medicilor de familie în jurul datei de 1 mai, când intră oficial în funcţiune noul sistem. Nu e nici o problemă, însă, dacă aceste carduri vor fi activate doar în momentul în care posesorii lor vor apela la orice fel de servicii medicale în perioada de după 1 mai.
Cei care nu doresc să utilizeze noile carduri, din motive religioase sau de conştiinţă, au posibilitatea să depună o cerere la CJAS şi vor primi o adeverinţă de asigurat în locul cardului. La fel pot să procedeze şi cei care, dintr-un motiv sau altul, nu reuşesc să intre în posesia cardurilor până în data de 1 mai.
Ce este cardul naţional de sănătate?
Cardul de sănătate CEAS este un proiect de interes naţional care are ca scop principal transparentizarea şi eficientizarea fondurilor utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate.
Cardul naţional de sănătate este codul de acces pentru toate sistemele informatice ale CNAS.
El va deveni instrumentul de confirmare a prestării tuturor serviciilor din sistem (PIAS).
Ce conţine cardul?
Cardul naţional de sănătate primit de asigurat conţine doar datele de identificare ale asiguratului.
Pe card şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informaţii:
Numele şi prenumele asiguratului
Codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate
Numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de sănătate (CID)
Data naşterii
Termenul de valabilitate al cardului (5 ani)
Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.
Cine intră în posesia cardului naţional de sănătate?
Persoanele asigurate cu vârsta de peste 18 ani vor primi cardul naţional de sănătate.
Copiii cu vârsta de până la 18 ani beneficiază de servicii medicale gratuite conform legii.
Cum intri în posesia cardului naţional de sănătate?
În data de 19 septembrie 2014 a început procesul de distribuire a cardului naţional de sănătate, care se realizează după graficul stabilit în contractul-cadru şi în contractele subsecvente încheiate de CNAS şi casele de asigurări cu CN Poşta Română.
Cardul este distribuit personal de către factorul poştal în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. Poştaşul face cel puţin două vizite la domiciliul asiguratului şi, în cazul în care acesta nu va fi găsit acasă, îi va lăsa un aviz poştal pe care va fi menţionată perioada în care asiguratul poate să ridice cardul de la oficiul poştal.
Până în prezent, peste 12,5 milioane de asiguraţi au intrat în posesia cardului de sănătate prin intermediul serviciilor poştale. Aproximativ 700.000 de asiguraţi vor primi cardul de la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află, sau prin intermediul medicului de familie.
Procesul de tipărire şi distribuire a cardului naţional de sănătate va continua pentru persoanele care împlinesc vârsta de 18 ani şi/sau dobândesc calitatea de asigurat ulterior momentului distribuirii iniţiale.
Cum activezi cardul de sănătate?
Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului.
Operaţiunea de activare durează maxim 30 de secunde şi constă în înlocuirea codului pin iniţial al cardului (000) cu un cod pin din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge. Codul pin rămâne în proprietatea asiguratului, la fel ca şi cel de la cardul bancar.
Cum utilizezi cardul de sanatate?
Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii aflaţi în contract cu casa de asigurări de sănătate pentru servicii medicale sau farmaceutice.
Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul pin.
Instant, aplicaţia cardului va afişa un mesaj în care va informa furnizorul dacă posesorul cardului este asigurat sau nu.
Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din fondul de asigurări sociale de sănătate.
Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară utilizarea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate cât şi celor neasigurate.
Ce facem în situaţia în care cardul de sănătate se blochează?
Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul pin al cardului de sănătate, acesta se blochează.
În această situaţie, medicul va telefona la numărul de helpdesk 021.202.6995, unde se alocă un număr de tichet, iar prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informaţiile privind cardul blocat.
Cum obţinem un nou card de sănătate?
Asiguraţii care au primit carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate, sau au pierdut/distrus acest document, vor solicita eliberarea unui nou card la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află.
Asiguraţii vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situaţia în care cardul conţine date eronate.
Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card, în cazul pierderii/distrugerii cardului iniţial.
Costurile sunt de 2,2 euro + TVA pentru producţia cardului, plus 2,74 lei + TVA pentru distribuirea lui. Plata se va face la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află asiguratul.
Adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate
În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul va beneficia de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.
De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, casa de asigurări de sănătate va elibera adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate.
Adeverinţa este valabilă trei luni de la eliberare.
Când va deveni obligatoriu cardul naţional de sănătate?
Până la data de 30 aprilie 2015, sistemul cardului de sănătate va funcţiona în paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale. Începând cu data de 1 mai 2015, cardul naţional de sănătate va deveni unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Foarte important!
Cardul de sănătate va asigura accesul la servicii medicale pe teritoriul României. Pentru servicii medicale devenite necesare în timpul şederii temporare pe teritoriul unei ţări din spaţiul UE/SEE/Elveţia, asiguratul poate solicita la casa de asigurări eliberarea unui card european de sănătate CEASS.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus