Informaţii importante pentru sătmărenii care votează duminică
Prefectul judeţului Satu Mare, Eugeniu Avram, şi preşedintele Biroului Electoral Judeţean, judecătoarea Adriana Vâlcu, au prezentat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, informaţii importante în legătură cu organizarea primului tur al alegerilor prezidenţiale, ce se va desfăşura duminică.
Astfel, în cele 334 secţii de votare amenajate în judeţul Satu Mare sunt aşteptaţi să-şi exercite dreptul la vot un număr total de 317.918 sătmăreni înscrişi pe listele electorale permanente.
Pregătirile sunt în linie dreaptă, în ultima săptămână au fost confecționate ștampilele de control, s-au preluat de la nivel naţional buletinele de vot, timbrele autocolante, ștampilele cu mențiunea „Votat”, precum şi tabelele electorale necesare fiecărei secţii de votare. De asemenea, au fost desemnaţi președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare şi locțiitorii acestora.
Împreună cu preşedintele Biroului Electoral Judeţean şi a reprezentantului Autorităţii Electorale Permanente a fost asigurată instruirea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare şi a locțiitorilor acestora. Împreună cu primarii au fost stabilite sediile birourilor electorale ale secțiilor de votare, precum şi condițiile corespunzătoare funcționării acestora.
S-au asigurat materialele necesare tipăririi copiilor listelor electorale permanente. Începând de joi se distribuie buletinele de vot şi materialele necesare votării pentru fiecare secţie de votare şi se predau preşedinţilor secţiilor de votare. Vineri, 31 octombrie, şi sâmbătă, 1 noiembrie 2014, se va verifica modul de amenajare și dotare a fiecărei secții de votare de la nivelul județului Satu Mare.
În perioada imediat următoare se are în vedere asigurarea permanenţei la sediul Instituţiei Prefectului, prin personal care să asigure soluţionarea eventualelor probleme în derularea procesului electoral.
URNA SPECIALĂ
Referitor la solicitarea urnei speciale (mobile), Direcţia de Sănătate Publică Satu Mare a transmis către unităţile spitaliceşti o adresă prin care se explică procedura. Consiliul Judeţean Satu Mare a transmis către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului o adresă cu privire la asigurarea urnei speciale pentru ca persoanele din căminele de bătrâni să poată vota.
Cu ocazia Alegerilor Prezidențiale organizate în data 02.11.2014 unitățile sanitare cu paturi conform Legii 370/2004 art. 45 alin. 1, 2 și 5 pot solicita deplasarea urnei mobile de la secția de votare la care este arondat Spitalul respectând următoarea procedură:
1. Cetăţeanul internat va completa o cerere de votare personală prin care își exprimă opțiunea de votare
2. Conducerea întocmește o adresă (Adeverință) către președintele secției de votare la care este arondat spitalul şi apoi depune adresa (Adeverința) împreună cu cererile cetăţenilor internat în cursul zilei de 01.11.2014, între orele 18,00 şi 20,00 la secția de votare la care este arondat spitalul.
Asistenţa medicală la secţiile de votare se va asigura prin Centrele de Permanenă din județul Satu Mare și prin serviciul unic de urgență 112. La Casa de Cultură a Sindicatelor, acolo unde va funcţiona Biroul Electoral Judeţean pe timpul alegerilor, Serviciul Judeţean de Ambulanţă va asigura asistenţa medicală cu o ambulanţă cu echipaj complet.
PROGRAM SPECIAL LA EVIDENŢA PERSOANELOR
În scopul asigurării condiţiilor necesare desfăşurării alegerilor pentru Preşedintele României în anul 2014 Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor de pe raza judeţului Satu Mare au desfăşurat următoarele activităţi:
S-au identificat deplasările cu staţia mobilă ori cu aparatele foto digitale din dotare, în localităţile aflate la distanţe mari faţă de sediile Serviciilor Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor pentru preluarea imaginilor şi a cererilor însoţite de documentele necesare punerii în legalitate a cetăţenilor cu acte de identitate, ocazia cu care în perioada 3.10.2014-24.10.2014 s-au pus în legalitate un număr de 85 de persoane cu drept de vot.
S-a intensificat actualizarea bazei de date cu toate informaţiile privind modificările intervenite în statutul civil al persoanelor(schimbări de nume, decese, etc.), domiciliul sau reşedinţa acestora, pierderea/redobândirea drepturilor electorale.
S-a adaptat programul de lucru cu publicul astfel încât să se rezolve în mod operativ solicitările privind eliberarea documentelor de identitate persoanelor cu drept de vot.
Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor vor avea program atât sâmbătă cât şi duminică, astfel:
Sâmbătă între orele 8,00 şi 16,00
Duminică între orele 8,00 şi 21,00