Fostul director adjunct al Finanţelor sătmărene, reţinut de procurori Reviewed by CD on . Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Satu Mare au dispus miercuri reţinerea pentru o Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Satu Mare au dispus miercuri reţinerea pentru o Rating: 0
Ești aici: Acasă » Articole Recomandate»Fostul director adjunct al Finanţelor sătmărene, reţinut de procurori

Fostul director adjunct al Finanţelor sătmărene, reţinut de procurori

Fostul director adjunct al Finanţelor sătmărene, reţinut de procurori

Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Biroul Teritorial Satu Mare au dispus miercuri reţinerea pentru o perioadă de 24 de ore a inculpaţilor TAKACS PETRU, DANCIU COZMIN GABRIEL, FINTA VASILE, BATORI GABRIEL, BALAJI MARIUS VASILE, CHILINŢAN GHEORGHE VASILE, ILIUŞCĂ MARIUS, GERGELY LUDOVIC NICOLAE şi măsura preventivă a controlului judiciar pe o durată de 60 de zile faţă de inculpatul SEULEAN AUREL STELIAN, pentru săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, evaziune fiscală, spălare de bani şi trafic de influenţă.

În cauză, există suspiciunea rezonabilă că membrii grupului au obținut controlul asupra mai multor societăți din România (prin înființare sau cesiune) și din spațiul intracomunitar (Ungaria și Slovacia).
S-a reţinut că respectivele societăți au fost înființate sau cesionate către membrii grupului care aveau rolul de a le „gestiona” pentru a crea aparența de realitate a operațiunilor de livrare internă către societățile beneficiare ale circuitului evazionist.
Pentru a asigura aparența unei funcționări efective, membrii grupului au încheiat contracte de închiriere pentru diverse spații cu destinația de birouri sau puncte de lucru care, în fapt, nu au fost luate în folosință efectivă. Respectivele societăți își schimbau periodic sediul social, inclusiv în alt județ, cu consecința radierii societății din evidențele O.R.C. ale unui județ și reînmatricularea în alt județ, cu scopul îngreunării controalelor organelor fiscale.
După folosirea acestor societăți pentru o anumită perioadă de timp (câteva luni, maxim un an) acestea erau cedate formal unor cetățeni din Ucraina, costurile de transcriere fiind asigurate de către membrii grupului. După preluarea părților sociale, cetățenii din Ucraina pierdeau orice contact cu societatea, controlul asupra acesteia fiind exercitat în continuare de către de membrii grupului.
Prin intermediul societăților mai sus menționate, societățile comerciale beneficiare ale circuitului evazionist au înregistrat operațiuni de achiziție internă de bunuri, operațiuni în urma cărora au înregistrat un TVA deductibil.
Ulterior, aceste operațiuni de achiziție internă erau urmate de livrări intracomunitare către societăți din Ungaria și Slovacia, controlate de către membri ai grupului aflați în relații de „subordonare” față de administratorii societăților beneficiare. Pentru a crea aparența de realitatea a operațiunilor de livrare intracomunitară, reprezentanții firmelor din spațiul intracomunitar asigurau și aparența de realitate a transporturilor de mărfuri din România în spațiul intracomunitar.
După realizarea operațiunii de livrare intracomunitară, societățile din Ungaria și Slovacia înregistrau operațiuni de relivrare a acestor mărfuri în România, către societăți de tip „fantomă” controlate de către membrii grupului, cu scopul de a prezenta societățile din spațiul intracomunitar ca parteneri serioși ai societăților beneficiare din România.
În urma acestor operațiuni comerciale de tip evazionist, membrii grupului au asigurat fluxul sumelor de bani prin conturile societăților cu scopul principal al ascunderii originii ilicite a acestora și cu scopul subsidiar de a întări aparența de realitate a operațiunilor comerciale.
Totodată s-a reţinut că membrii grupului și-au asigurat un palier de protecție formată dintr-un funcționar din cadrul organelor fiscale, respectiv A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca.
În cauză există suspiciunea rezonabilă că în cursul lunii august 2015, inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE, în calitate de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca, a facilitat inculpatului CHILINȚAN GHEORGHE VASILE executarea unor creanțe fiscale care au rezultat în urma unei soluţii pronunţate de către instanţa de judecată în defavoarea organelor fiscale.
S-a constatat că deşi inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE avea calitatea de consilier superior în cadrul A.N.A.F. – Direcția Regională a Finanțelor Publice Cluj Napoca, Corpul de control Intern, în fapt inculpatul își continua activitatea într-un spațiu situat în cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Satu Mare, fără ca în schema aceste instituții să figureze un asemenea post.
În această calitate, inculpatul GERGELY LUDOVIC NICOLAE a sprijinit activitatea grupului infracţional prin comunicarea unor date care nu erau destinate publicului. Prejudiciul cauzat bugetului de stat este în sumă de 8.795.418 lei.
Inculpaţii au fost prezentaţi Tribunalului Satu Mare cu propunere de luare a măsurii arestării preventive. Acţiunea a fost realizată împreună cu ofiţeri de poliţie din cadrul BCCO Oradea, SCCO Satu Mare, IPJ Satu Mare, BCCO Bucureşti.
Suportul tehnic şi informativ a fost asigurat de către Serviciul Român de Informaţii. Acţiunea a fost realizată cu sprijinul Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, Batalionului Mobil de Jandarmi Cluj Napoca şi Inspectoratului de Jandarmi Satu Mare.
Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus