Metode de educare pozitivă pentru pedagogii sătmăreni Reviewed by CD on . Pedagogii sătmăreni au avut parte de un training cu şapte întâlniri, dar vor beneficia şi de inspecţie de urmărire în cadrul proiectului de screening, care este Pedagogii sătmăreni au avut parte de un training cu şapte întâlniri, dar vor beneficia şi de inspecţie de urmărire în cadrul proiectului de screening, care este Rating: 0
EÈ™ti aici: Acasă » EducaÈ›ie»Metode de educare pozitivă pentru pedagogii sătmăreni

Metode de educare pozitivă pentru pedagogii sătmăreni

Metode de educare pozitivă pentru pedagogii sătmăreni

Pedagogii sătmăreni au avut parte de un training cu şapte întâlniri, dar vor beneficia şi de inspecţie de urmărire în cadrul proiectului de screening, care este deja în al treilea an de realizare.

Proiectul cu titlul „Program multianual integrat de screening, prevenÅ£ie È™i tratarea deficienÅ£elor de dezvoltare la copiii preÅŸcolari 2014-2017″, iniÅ£iat de Primăria Municipiului Satu Mare ÅŸi condus de AsociaÅ£ia Surorile de Caritate Sfântul VicenÅ£iu prin Centrul Fericitul Scheffler János, Inspectoratul Åžcolar JudeÅ£ean Satu Mare ÅŸi Centrul JudeÅ£ean de Resurse ÅŸi Asistenţă EducaÅ£ională parcurge al treilea an de realizare.
La fel ca în anii precedenÅ£i, ÅŸi acest an ÅŸcolar a început cu pregătirea cadrelor didactice. Educatoarele ÅŸi învăţătoarele intră zi de zi în contact cu copiii, ÅŸi pot detecta eventualele întârzieri în dezvoltarea acestora – pentru acesta au fost instruiÅ£i, dar au primit ÅŸi o listă cu simptome.
ÃŽnsă anul acesta, Inspectoratul Åžcolar JudeÅ£ean Satu Mare ÅŸi Centrul JudeÅ£ean de Resurse ÅŸi Asistenţă EducaÅ£ională a ales 36 de persoane – participante în proiect din sistemul educaÅ£ional – care au luat parte ÅŸi la o altfel de formare.
În decursul a şapte săptămâni, psiholoaga şi instructoarea pozitive-parenting Rigó Éva le-a făcut cunoştinţă cu aspectele, de multe ori uitate, în creşterea şi educarea copiilor. Ultima întâlnire personală cu participanţii training-ului era pe 12 ianuarie, când am avut ocazia şi noi să punem întrebări despre positive-parenting.
După cum am aflat de la conducătoarea cursului, programul Triple P (Positive Parenting Programme®) a pornit din Australia, se bazează pe o muncă de cercetare de peste 30 de ani. Prezent deja în 25 de ţări, nu demult a ajuns şi în România, iar în răspândirea programului depune efort şi Rigó Éva, care la rândul ei s-a format în Dublin, Irlanda.
Acum şi cadrele didactice sătmărene au putut face cunoştinţă cu programul care are în centrul filozofiei lui, educarea pozitivă a copiilor.
Triple P încearcă să aibă rezultate simţite prin transmiterea unor strategii pentru pedagogi şi consilieri, axându-se pe legătura comportamentelor cu emoţiile copiilor. Prin eliminarea componentelor negative şi ajutând la creşterea încrederii în sine a educatoarelor şi învăţătoarelor, se doreşte transformarea educaţiei dintr-o muncă epuizantă, într-una plină de experienţe pozitive.
Pe parcursul întâlnirilor, în cadrul trainingului susÅ£inut de Rigó Éva, au analizat situaÅ£iile negative care pot apărea în viaÅ£a de zi cu zi, iar instructoarea le-a dat sfaturi: „Empatia are un rol mare în munca noastră. AÅŸadar, dacă un copil prezintă agresivitate, primul lucru ce facem e să îl calmăm, iar apoi, când comunicarea e deja posibilă, să aflăm care e back-ground-ul emoÅ£ional care se manifestă prin agresivitate. Prin folosirea repetată a tehnicilor empatiei, acestea se pot infiltra ÅŸi în comportamentul copiilor ÅŸi în caz bun la vârsta de 12 ani, în conflicte cu colegii de vârstă lor. Nu mai punem întrebări de felul „ce te-a apucat iarăşi?” ci mai degrabă vom spune „văd că eÅŸti foarte nervos, ÅŸtiu că te supără ceva”. Cu aceste tehnici putem schimba nu doar comportamentul, ci ÅŸi mentalitatea copiilor, să fie adulÅ£i care gândesc în mod pozitiv È™i care îşi pot rezolva conflictele interpersonale.”
Pe parcursul training-ului s-a pus mare accent la creÅŸterea încrederii în sine a pedagogilor: „Copiii trebuie să simtă permanent că pedagogul sau părintele nu îşi pierde cumpătul nici în situaÅ£ii extreme. Educatorul trebuie să rămână în mod permanent un punct stabil pentru copiii. De aceea am prezentat ÅŸi tehnici care să ajute la menÅ£inerea stabilităţii ÅŸi a încrederii în sine. Aici poate juca un rol important reflectarea pe sine care trebuie făcută săptămânal, singur sau în grup cu alÅ£i pedagogi, ÅŸi cu accentuarea punctelor forte, a experienÅ£elor pozitive. ÃŽn comunicarea cu părinÅ£ii este important la fel să îi înÅŸtiinţăm ÅŸi despre întâmplările pozitive în legătură cu copiii lor. Dacă îi contactăm numai când apar probleme, comunicarea noastră devine rigidă. Dacă primesc ÅŸi impulsuri pozitive, vor fi mai deschiÅŸi ÅŸi pe timpul problemelor.”
Rigó Éva a întâlnit pedagogi deschiÅŸi la noutate în Satu Mare: „La această formare au venit educatoare, învăţătoare ÅŸi consilieri care au vrut cu adevărat să înveÅ£e ceva nou ÅŸi de folos. Faptul că au înÅ£eles mesajele reiese ÅŸi din evaluări.”
Ce a mai rămas din training e o inspecţie de urmărire, un follow-up a participanţilor care se va realiza prin telefon. În ianuarie pedagogii s-au întors în grădiniţe şi şcoli, ei încearcă acum să pună în practică, să implementeze tot ce au aflat recent, iar dacă între timp apare o problemă, un caz mai special, cu care se confruntă, ei pot apela telefonic la instructoarea pozitive-parenting.
Între timp, programul de screening decurge după programul obişnuit, au început deja evaluările gratuite în Centrul Fericitul Scheffler János. Aici ajung copiii la sfatul şi recomandarea cadrelor didactice care au făcut deja o pre-evaluare în grădiniţele şi şcolile din Satu Mare, dar şi părinţii se pot adresa Centrului, dacă observă că copilul lor se confruntă cu dificultăţi, are o dezvoltare întârziată, diferită de cea a colegilor de vârstă.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus