Mândria Sătmarului – olimpicii de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”
În cadrul unei conferinţe de presă inedite, directorul Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, Ioan Pop, i-a prezentat luni pe cei opt elevi ai acestei instituţii de învăţământ care s-a întors cu premii sau menţiuni de la fazele naţionale ale olimpiadelor şcolare la diferite discipline.
El a precizat că majoritatea sunt membri ai Echipei Multitouch, un fel de Centru de Excelenţă al CN „Mihai Eminescu”, în care elevii colaborează interdisciplinar pentru a obţine rezultatele demne de un liceu de elită.
În cursul acestui an şcolar, CN „Mihai Eminescu” a avut nu mai puţin de 451 de prezenţe la fazele judeţene ale olimpiadelor şcolare, unii dintre elevi participând chiar la mai multe concursuri, la discipline diferite. Ei constituie jumătate din elevii pe care-i are în acest moment liceul, performanţă greu de egalat de orice altă instituţie de învăţământ.
Dintre aceştia, 58 elevi s-au calificat la fazele şcolare ale olimpiadelor naţionale, iar 8 dintre ei au obţinut rezultate cu adevărat remarcabile. Aceştia sunt:
1. Diana Carina Varga – Premiul I Limba Engleză – prof. Ramona Istrate
2. Alexandru Paşca Durla – Premiul II Limba Engleză – prof. Ramona Istrate
3. Diana Alexandra Dragoman – Menţiune Religie Ortodoxă – prof. Marian Miclăuş
4. Sergiu Groza – Premiu Special Religie Ortodoxă – prof. Vasile Onea
5. Cosmina Maria Matioc – Menţiune Specială Chimie – prof. Bianca Domuţ
6. Ştefania Denisa Zimbru – Menţiune Specială Limba Italiană – prof. Irina Kiraly
7. Csereoka Nandor – Medalie Bronz Informatică – prof. Elenita Durla Paşca
8. Marcian David Mihai – Menţiune de Onoare Fizică – prof. Liviu Rotaru
Din declaraţiile lor rezultă că sunt capabili să obţină aceste rezultate trecând cu relativă uşurinţă de la o disciplină de învăţământ la alta şi participând chiar la concursuri la materii pe care nu le studiază intens în clasele lor. Un caz interesant este cel al Denisei Zimbru, care a făcut performanţă la Olimpiada Naţională de Limba Italiană fără ca ea să studieze această materie la şcoală, însă a trăit câţiva ani, împreună cu părinţii, în Italia.
Un alt aspect important este că, potrivit declaraţiilor lor, majoritatea acestor elevi au de gând să-şi continue studiile şi apoi să-şi urmeze carierele profesionale în România, deşi unii au deja oferte foarte atractive din străinătate.