Judeţele din Nord-Vest fac plan comun pentru drumuri Reviewed by CD on . La sediul Consiliului Județean Bihor a avut loc marţi o întâlnire cu președinții Consiliilor Județene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș cu privire la propuneri La sediul Consiliului Județean Bihor a avut loc marţi o întâlnire cu președinții Consiliilor Județene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș cu privire la propuneri Rating: 0
EÈ™ti aici: Acasă » Articole Recomandate»JudeÅ£ele din Nord-Vest fac plan comun pentru drumuri

Judeţele din Nord-Vest fac plan comun pentru drumuri

Judeţele din Nord-Vest fac plan comun pentru drumuri

La sediul Consiliului Județean Bihor a avut loc marţi o întâlnire cu președinții Consiliilor Județene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș cu privire la propunerile de finanțare a unor lucrări de modernizare a drumurilor județene din Regiunea de Dezvoltare Nord -Vest.

Au participat la întâlnire: Zamfir Ciceu – preÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean MaramureÅŸ,  Adrian Åžtef – preÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean Satu Mare,  Tiberiu Marc – preÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean Sălaj, Cornel Popa – preÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean Bihor ÅŸi Kiss Alexandru – vicepreÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean Bihor.ÃŽn cadrul întâlnirii s-au discutat unele probleme privind dezvoltarea reÈ›elei de transport auto propuse a fi finanÈ›ate prin Programul OperaÈ›ional Regional 2014-2020 în Regiunea de Dezvoltare Nord – Vest. De comun acord s-a hotărât nominalizarea tronsonului I ca È™i traseu prioritar propus la nivelul judeÈ›elor: Bihor, Cluj, Sălaj, MaramureÈ™, Satu Mare.Tronsonul prioritar I va avea următorul itinerar:
Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Pocola – BeiuÈ™ – Stâna de Vale – RemeÈ›i – Valea Drăganului – Ciucea – RomânaÈ™i – Jibou – Benesat (Racord NadiÅŸul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A) – Ulmeni – Ardusat (Racord Ardusat – BorleÅŸti – Pomi – Cărăşeu – PăuleÅŸti – Satu Mare) ÅŸi (Racord Pomi – Pod peste râul SomeÅŸ – Seini – RacÅŸa Vii – RacÅŸa – DN19) – Șomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – DragomireÈ™ti.Lungimea totală a traseului este de 363,405 km, cu o valoare totală estimată de 215 milioane euro, iar termenul limită de finalizare este anul 2020. Traseul prioritar a avut în vedere în special conexiunile cu TEN-T-urile existente în regiune, dezvoltarea industrială în zonă, legăturile transfrontaliere, dezvoltarea ratei de navetism, dezvoltarea infrastructurii de turism în judeÈ›ele din Regiunea de dezvoltare Nord-Vest.
Cu ocazia întâlnirii, preÅŸedinÅ£ii consiliilor judeÅ£ene prezente au reiterat ideea că realizarea Autostrăzii Transilvania reprezintă un element capital pentru dezvoltarea judeÅ£elor din regiune. AceÅŸtia au afirmat că vor solicita includerea Autostrăzii Transilvania în Strategia de  de Dezvoltare Regională, ca proiect prioritar major. Valoare totală proiect: 215.841.822 Euro.FinanÈ›are: 85% – U.E.

13% – Buget National

2% – Buget Local

Buget local  aproximativ 4.500.000 Euro

PrezenÅ£i la conferinÅ£a de presă găzduită de preÅŸedintele CJ Bihor, Cornel Popa, omologii acestuia din Satu Mare, Adrian Åžtef, din MaramureÅŸ, Zamfir Ciceu, ÅŸi din Sălaj, Tiberiu Marc (acesta sosit cu întârziere „din cauza drumurilor proaste”, după cum singur a spus), au afirmat că, deÅŸi judeÅ£ele din Regiunea Nord-Vest au ÅŸi alte proiecte, acesta a întrunit consensul tuturor celor ÅŸase judeÅ£e, ceea ce este o premieră, deoarece este în beneficiul tuturor.PreÅŸedintele Consiliului JudeÅ£ean Satu Mare, Adrian Åžtef, a amintit importanÅ£a drumul expres Nyiregyhaza – Satu Mare – Baia Mare, atât pentru judeÅ£ul Satu Mare cât ÅŸi pentru judeÅ£ul MaramureÅŸ, pentru accesul către autostrăzile Europei. ÃŽn cadrul tronsonului prioritar aprobat pe raza judeÅ£ul Satu Mare se vor moderniza legăturile:
Ardusat – BorleÅŸti – Pomi – Cărăşeu – PăuleÅŸti – Satu Mare;
Pomi – Pod peste râul SomeÅŸ – Seini – RacÅŸa Vii – RacÅŸa – DN19;
Limită de judeţ Sălaj – Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A.
Referitor la traseul cu numărul 2, importanţa acestuia se justifică prin asigurarea unei legături directe între Ţara Oaşului şi Ţara Codrului. Tronsonul cu numărul 3 a fost astfel propus şi însuşit de preşedinţii Consiliilor Judeţene pentru a cuprinde Beltiug Băi, inclusiv pentru dezvoltarea turistică a zonei. Cei patru şefi de CJ au precizat că fiecare judeţ va trebui să facă studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru drumurile judeţene pe care le gestionează.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus