Peste 1.300 oameni cer pistă de biciclete spre Dara. Prioritatea Primăriei e pista spre Aquapark. Reviewed by CD on . Nu mai puțin de 1.300 semnături de susținere au adunat inițiatorii proiectului pentru amenajarea unei piste de biciclete pe digul de pe malul drept al Someșului Nu mai puțin de 1.300 semnături de susținere au adunat inițiatorii proiectului pentru amenajarea unei piste de biciclete pe digul de pe malul drept al Someșului Rating: 0
Ești aici: Acasă » Politică»Peste 1.300 oameni cer pistă de biciclete spre Dara. Prioritatea Primăriei e pista spre Aquapark.

Peste 1.300 oameni cer pistă de biciclete spre Dara. Prioritatea Primăriei e pista spre Aquapark.

Peste 1.300 oameni cer pistă de biciclete spre Dara. Prioritatea Primăriei e pista spre Aquapark.

Nu mai puțin de 1.300 semnături de susținere au adunat inițiatorii proiectului pentru amenajarea unei piste de biciclete pe digul de pe malul drept al Someșului până la Dara, proiect inclus, de-altfel, în Planul Integrat de Mobilitate Urbană, pentru care au și fost, teoretic, alocați bani de la bugetul municipiului Satu Mare.

Fiind deja la jumătatea anului, inițiatorii proiectului au întrebat Primăria, prin cerere oficială, că totuși când se va realiza această investiție, având în vedere faptul că sute de oameni fac naveta zilnic între Dara-Dorolț și Satu Mare, fie pentru a munci la fabricile din oraș, fie pentru a vinde produse în piețele agroalimentare?
Au primit un răspuns în doi peri, cu dume din alea birocratice cu Legea nr…, astfel că reprezentanții lor au venit miercuri în fața Primăriei pentru a-și exprima nemulțumirea în cadrul unei conferințe de presă ad-hoc.
”Noi, semnatarii petiției pentru construirea unei piste de biciclete pe digul de pe malul drept al Someșului, suntem nevoiți să constatăm cu regret respingerea cererii noastre adresate Primăriei Satu Mare. Cu toate acestea, susținem în continuare că este nevoie de un drum/o pistă pentru biciclete pe traseul Stația de Epurare-Pădurea Mare. Acesta/aceasta ar putea oferi un drum scurt și sigur pentru numeroșii bicicliști care circulă zi de zi pe această rută (navetiști, vînzători în piața de alimente) cât și pentru cicliștii amatori și excursioniști, oferindu-le acestora o posibilitate excelentă de mișcare și recreere, ceea ce rar găsim în împrejurimile orașului nostru.
Investiția este justificată și de proiectul realizat de Primăria Dorolț, care dispune și de avizele necesare finanțării drumului de bicicliști până la graniță. În cazul în care municipalitatea ar realiza drumul de biciclete pe tronsonul de pe dig care-i aparține, după aderarea României la spațiul Schengen, s-ar putea circula peste graniță, unde sunt numeroși sătmăreni cu domiciliul stabil. Printre aceștia sunt mulți școlari și mulți cu locul de muncă în Satu Mare, a căror deplasare ar putea fi în mare măsură ușurată” – spun reprezentanții cicliștilor.
”Ne-a făcut plăcere să citim în răspunsul dat de Primăria Municipiului Satu Mare faptul că se caută căile de finanțare pentru dezvoltarea unei rețele de drumuri pentru bicicliști. Cu această ocazie venim cu recomandarea de a apela la Programul Interreg V-A Romania-Ungaria, unde și în clipa de față sunt publicate proiecte eligibile în acest domeniu. Accesarea este posibilă până la sfârșitul lui august 2017, deci este timp suficient pentru elaborarea unui proiect de construirea unui drum pentru bicicliști” – adaugă aceștia.
Ei au ridicat această problemă și în cadrul conferinței de presă pe care a susținut-o miercuri primarul Kereskenyi Gabor, răspunsul acestuia fiind că „la proiecte europene, ca la fotbal, politică și femei, se pricepe toată lumea”.
În realitate e vorba de alte chestii, oarecum mai concrete: pe de o parte, Primăria tocmai derulează un proiect pentru construirea unei piste de biciclete până la Aquapark, ceea ce reprezintă o prioritate față de pista cerută de localnicii din Dara, iar pe de altă parte reprezentantul petiționarilor este Kiszner Csaba, un lider local al Consiliului Național al Maghiarilor din Transilvania, organizație concurentă UDMR-ului.

Clip to Evernote

Comentează

© 2013 TRANSILVANIA TV Network Mixed By Fabrik

Sus